.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست۶ضامن برای وام۱۰میلیون تومانی!

یك صندوق با در خواست مدارک و ضامن بیش از حد قانونی برای متقاضیان دریافت وام از جمله خود اشتغالی تا سقف ۱۰میلیون تومان مشکلاتی ایجاد کرده و مانع از ایجاد شغل مورد نظر شده است. 

علی رغم اینكه وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش از این بارها اعلام كرده است "با بانک هایی که قانون پرداخت وام های کمتر از ۱۰ میلیون تومان را با تنها یک ضامن اجرایی نمی کنند برخورد می کنند" و رییس كل بانك مرکزی نیز پیش از این گفته بود: "وام‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومان با یک ضامن قابل پرداخت است و اگر ما متوجه شویم همکار ما در این زمینه قصور کرده، با متخلفان برخورد می‌شود". اما همچنان بسیاری از بانك ها، موسسات و صندودق های اعتباری از این مهم سرپیچی می كنند.

صندوق مهر رضا (ع) كه بر اساس مصوبه شورای عالی اداری از ادغام ۳ صندوق حمایت از فرصت های شغلی، توسعه اشتغال روستایی و ازدواج جوانان تشكیل و شروع به كار كرد در اقدامی عجیب برای ارائه وام ۱۰ میلیون تومانی ۶ ضامن از متقاضیان درخواست می كند.

به گزارش ایلنا، این صندوق اعطای تسهیلات قرض الحسنه تاكنون فعالیت خود را در دو حوزه پراهمیت اشتغال و ازدواج متمركز كرده و آرمان این صندوق، احیای سنت كریمه قرض الحسنه و اعطای تسهیلات در حوزه های ازدواج، اشتغال، مسكن و حمایت از اقشار كم درآمد جامعه است.

اما متاسفانه علی رغم نام گذاری سال جاری از سوم مقام معظم رهبری با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، صندوق مهر رضا (ع) با در خواست مدارک و ضامن بیش از حد قانونی برای متقاضیان دریافت وام ازجمله خود اشتغالی تا سقف ۱۰میلیون تومان مشکلاتی ایجاد کرده و مانع از ایجاد شغل مورد نظر شده است.

به طوری که هم اکنون از جمله شرایط صندوق مهر رضا (ع) برای پرداخت وام ازجمله خود اشتغالی تا سقف یک صد میلیون ریال معرفی ضامن از سوی وام گیرنده به شرح ذیل هستند.

۱- دو نفر ضامن کارمند رسمی یا پیمانی دولت یا باز نشسته، ۲ - یک نفر ضامن کارمند رسمی یا پیمانی یا بازنشسته دولت به علاوه دو نفر ضامن دارای جوازکسب معتبر، ۳- یک نفر ضامن کارمند رسمی دولت به علاوه یک نفر پیمانی، بازنشسته و یا قرار داد دائم شرکتهای دولتی، ۴- سه تا ضامن قرار دادی دولت با حداقل ۲سال سابقه کاری، ۵- یک کارمند رسمی یا پیمانی یا بازنشسته به علاوه ۲نفر ضامن قرار دادی دولت با حداقل ۲سال سابقه کاری.

از دیگر شرایط دریافت وام از جمله خود اشتغالی صدور چک ازسوی ضامن یا هر شخص معتبر دیگری است و چک هم باید متعلق به یکی از بانکهای معتبر دولتی به جز موسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرض الحسنه و حضور در دفترخانه برای گواهی امضا باشد.

از سوی دیگر مبلغ چک باید ضامن باید معادل ۱۲۰درصد اصل تسهیلات باشد به طوری که مبلغ عددی و حروفی ذکر شده در آن با یک دیگر مطابقت داشته باشد.

هم چنین پشت چک باید توسط وام گیرنده پشت نویسی شده و کلیه مشخصات و آدرس ذکر شده باشد و سپس امضا شود و در صورتیکه ضامن معرفی شده کارمند رسمی یا قرار دادی دائم دولتی باشد ارائه آخرین حکم کارگزینی قرار داد(در مورد ضامنین قرار داد دائم شرکتهای دولتی)، فیش حقوقی و تعهد نامه کسر ازحقوق صادره ازسازمان مربوطه لازم بوده و مجموع یک چهارم حقوق ضامنین نباید کمتر ازیک قسط وام باشد.

در ادامه در صورتی که ضامن معرفی شده کارمند رسمی یا قرار دادی باشد نامه تعهد کسر ازحقوق ارائه شده باید خطاب به صندوق مهر امام رضا (ع) با ذکر شماره و تاریخ به امضای مدیر یا مسوول یا ذیحسال سازمان مربوطه رسیده و مهر شود.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در رشت از صدور بخشنامه ای در سال جاری از سوی رئیس کل بانک مرکزیبه بانکهای کشور خبر داد که طبق آن تسهیلات خرد زیر ده میلیون تومان با یک ضامن کفایت می کند.

به گفته سید مهدی طلوعی برازنده این دستور توسط دکتر محمود بهمنی صادر شده و برای همه بانکهای کشور از جمله صندوق مهر رضا (ع) و غیره قابلیت اجرایی دارد.

وی تاکید کرد: چنان چه بانکهای گیلان از جمله صندوق های قرض الحسنه از این دستورالعمل بانک مرکزی تبعیت نکنند و سرپیچی نمایند، شهروندان بلافاصله مراتب را به امور نظارت بر بانکهای مرکزی گیلان مستقر در جنب اداره کل بازرسی گیلان اعلام نمایند تا برخورد قانونی بشود.

مدیریت امور شعب بانک ملی گیلان، تصریح کرد: مدارک لازم برای دریافت وام تا سقف ده میلیون تومان فقط کارت شناسایی ضامن، مشخصات و یک گواهی اشتغال به کار در ادارات و نهادها الزامی و دریافت گواهی کسر اقساط و دریافت چک ضامن نیز قانونی نیست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : ضامن , وام
نظرات خوانندگان :

علی 16 شهريور 1391
باسلام سئوالم ازشما این است که صندوق 5شرط مختلف جهت ارائه ضامن آنگونه که خود متقاضی می تواند بیاورداعلام کرده بد است بطور قطع درهمه جای کشور عزیزمان صندوق به هیچ وجه به کسی باشش ضامن وام نداده والان هم میتوان بایک ضامن کارمندرسمی از صندوق تسهیلات دریافت کرد
ناشناس 16 شهريور 1391
اکه مهررضا نبود که بانکها به کسی وام نمی دادند یک کمی انصاف داشته باشید
نا شناس 16 شهريور 1391
بانک مرکزی فقط بخش نامه میدهد . گفته یک ضامن . ولی کو گوش شنوا ؟
نا شناس 16 شهريور 1391
با سلام
امرور به بانک مهر بسیجیان تقاضای وام 10 میلیوت دادم واازمن سفته + دو ضامن + چک دو ضامن + کواهی کسر حقوق دو ضامن +قیض آب +قبض برق + دو سری فتوکپی کلیه صفحات شناسنامه وکارت ملی + داشتن دفترچه حساب پس انداز اجباری دو ضامن در آن شعبه + . .... خواست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!( حالا حوبه یکسال هم نوبت بودم !)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.